Een nieuwe merknaam en identiteit voor Aafje

http://roos-vandewerk.nl/wp-content/uploads/corporate-story-aafje.pdf

Merknaam, branding en corporate story Aafje

Aafje is dé organisatie in groot Rotterdam op het gebied van thuiszorg, huizen en zorghotels. Aafje bestond in 2010 nog uit twee organisaties: De Stromen en Opmaat. De directie had een heldere visie op zorg: dichtbij, persoonlijk en met warmte. Gewoon, zoals je vroeger gewend was.

Het team van Roos & van de Werk heeft de positionering, merknaam, visuele identiteit, corporate story en communicatiestijl ontwikkeld.

Eén naam, één merk.

Wij hebben geadviseerd om één nieuwe naam en één sterk merk te ontwikkelen. Dat is de naam Aafje geworden. Aafje komt van Aafje Gesinsa van Hulst. Een pionier op het gebied van zorg die rond 1900 in de regio Rotterdam mensen inspireerde en voorlichtte met haar ideeën.

Samen met de mensen van De Stromen en Opmaat hebben we Aafje inhoud gegeven. 100% co-creatie. Dat leverde kernwaarden op die 1 op 1 aansluiten bij de identiteit, een corporate story die de visie en principes van Aafje vertelt, een visuele stijl waar je vrolijk van wordt en een communicatiestijl die past bij de regio Rotterdam.

Het resultaat?

Sommigen waren bevreesd. Slaat de nieuwe naam aan?
De cijfers zeggen overduidelijk ‘ja’. The rest is history. Binnen een jaar kende meer dan 9o% van de verwijzers de nieuwe merknaam en de organisatie. En, binnen datzelfde jaar kende 58% van het ‘algemene publiek’ in de regio de merknaam Aafje.

Dat is een naamsbekendheid waarvan Aafje allen van kon dromen rond 1900.


loading..