Tom in de Buurt: merknaam, branding en identity

Tom in de Buurt: merknaam, branding en identity.

Tom is één aanspreekpunt in de buurt van alle aanbieders van verschillende vormen van sociale en maatschappelijke ondersteuning Gemiva‐SVG Groep, Kwintes, ParticipeKwadraad en vier andere partners.

Tom in de buurt brengt ondersteuning dichtbij. Laagdrempelig en bereikbaar.
De individuele letters staan voor de kernwaarden: talent, ondersteuning en meedoen. Maar met elkaar staan ze voor Tom.

Tom luistert en Tom denkt mee.
Tom weet raad.
Tom helpt een handje.
Tom is online.
Tom is in de Buurt.

Eigenlijk is Tom een beetje de aardige buurman of buurjongen die iedereen wel zou willen hebben.

De zorg verandert.

Op 1 januari 2015 werden de gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet op de Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Denk hierbij aan de ondersteuning van mensen die nog thuis kunnen wonen, maar wel hulp nodig hebben bij alledaagse zaken. Het kan gaan om individuele begeleiding of groepsbegeleiding maar ook om een kortdurend verblijf of vervoer.

Goede ondersteuning is persoonlijk en op maat gesneden. Een goede uitvoerder van de wet werkt resultaatgericht tegen zo laag mogelijke kosten. Dit is een complexe uitdaging voor gemeenten die vraagt om nieuwe oplossingen en slimme vormen van samenwerking.

Tom in de Buurt. Samen bereik je meer.

Acht organisaties ondersteunen de inwoners van Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop hierin. Dat doen ze onder de naam Tom in de buurt. “Samen hebben we de expertise die nodig is voor de zorg- en welzijnstaken die de gemeente heeft”, vertelt projectmanager Elke Louwers van Kwadraad namens Tom.

Merknaam, branding en identity.

Roos & van de Werk ontwikkelde de merknaam voor Tom in de Buurt en gaf samen met &Associates vorm aan een passend logo, huisstijl en visuele identiteit.


loading..