De 100 van Sander

de 100 van sander campagnebeeld

Kick-off campagne De 100 van Sander
‘Nu al legendarisch…’

Sander de Kramer, tv-presentator en bekende Rotterdammer, wil binnen een half jaar 100 werkgevers met een sociaal hart vinden. Werkgevers in regio Rijnmond die mensen, die al langere tijd zonder werk thuis zitten, aan een baan willen helpen. De campagne De 100 van Sander ging onder veel belangstelling van start op 19 februari, in Fröbel op Zuid.

Voor Sander is het een thuiswedstrijd, in het ‘eigen’ Rotterdam. Maar dat maakt het niet minder spannend. Vind maar eens 100 werkgevers die inzien hoe belangrijk het is om banen te creëren voor die 70.000 mensen in de regio, die zonder werk thuis zitten. Werkgevers die begrijpen dat de kans die zij bieden, leidt tot meer eigenwaarde, meedoen en niet meer afhankelijk zijn van een uitkering.  “Ik heb het zelf gezien, de verandering die het teweegbrengt bij mensen: van een holle blik in de ogen naar geloof in de toekomst,” vertelt Sander tijdens de aftrap van de campagne, in samenwerking met WSP Rijnmond.

sander de kramer tijdens kick-off wsp Rijnmond

Kansen krijgen geeft zelfvertrouwen

Florian, die jarenlang met psychische problemen kampte, beaamt dit. “Ik heb een ellendige jeugd gehad. Ik was superdepressief. Ik kon me niet voorstellen dat het leven was zoals het was.” Na lange tijd ‘op de bank zitten’ kon Florian via het WSP Rijnmond aan de slag bij werkgever Albert Heijn, waar hij inmiddels een vast contract heeft. “Het begin is het enige dat je nodig hebt. Een kans krijgen geeft zelfvertrouwen. Hoe meer normale dingen je doet, hoe normaler je je voelt.”

Yasmin Erasmus MC bij kick-off campagne WSP Rijnmond

Werkgevers worden beloond

Werkgevers moeten hun nek durven uitsteken, want het gaat om lange trajecten. “Maar werkgevers worden ervoor beloond. Ze krijgen het dubbel en dwars terug, want we willen heel graag en kunnen het ook!” zegt Florian. Zijn werkgever bevestigt dit: “We kijken naar wat iemand wel kan en passen ons daarop aan. We krijgen er leergierige en gepassioneerde werknemers voor terug. Mensen die graag willen en zich daarom extra inzetten.”

fotomoment kick-off wsp Rijnmond de 100 van Sander

Teller op…

Naast Albert Heijn meldden zich zes andere werkgevers die tijdens de aftrap, samen met Sander en wethouder Richard Moti, een intentieverklaring tekenden. Daarmee beloven ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen. Sander noemde daarmee de missie ‘nu al legendarisch’.

Ook Nathan van Balen, marketingmanager bij WSP Rijnmond, was blij met de hoge opkomst tijdens de aftrap: “Deze campagne gaat zeker een verschil maken voor werkzoekenden en werkgevers in de regio.” Dat is waar wij het, samen met Friends for Brands, voor doen.

Nieuwsgierig naar campagne of meedoen? Kijk op www.de100vansander.nl.


loading..