Bastiaan van de Werk

Bastiaan van de Werk

Bastiaan van de Werk

Bastiaan van de Werk is een marketingstrateeg en innovatie-specialist. Hij bouwt en positioneert merken. Merken die staan als een huis en zichtbaar groeien. Hij ontwikkelt voor ondernemers en organisaties de strategie om de gewenste positie in de markt te veroveren.

Voor Bastiaan is het de uitdaging om bij zijn klanten het onderste uit de kan te halen: creatief en strategisch. Hij ontwikkelde hiervoor een aantal formats zoals de creatieve werkplaats en de A3SP (A3 Strategy Plan). Extra energie krijgt Bastiaan van het ontwikkelen en bedenken van nieuwe merknamen voor bedrijven en producten. Voor het ontwikkelen van merknamen ontwikkelde hij bij Roos & van de Werk de Name Hurricane: een compacte, systematische creatieve methode om veel verschillende merknamen te ontwikkelen in korte tijd.

Na zijn studie werkte Bastiaan als zelfstandig adviseur en facilitator voor klanten als Heineken, KPN en Sarah Lee. Van 2004 tot en met 2012 was Bastiaan consultant en partner bij bransoncompany (het huidige Bikker & company). Op 1 januari 2013 sloot hij zich aan bij Frank Roos als medeoprichter van Roos & van de Werk.

Bastiaan werkte als adviseur voor een grote variëteit aan klanten als het Havenbedrijf Rotterdam, het Nederlandse Rode Kruis, Royal Asscher, Vopak, ProRail, de Nederlandse Staatsloterij, Uncover Skincare, Hogeschool Rotterdam, OVG re/developers, DTZ Zadelhoff, Kwadraad en Equipe Zorgbedrijven.

Bastiaan is actief als voorzitter van Jong Management  / VNO-NCW Rotterdam, bestuurslid bij de IMD Alumni Club of the Netherlands en bij Businessclub V van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Tevens is Bastiaan betrokken als adviseur bij TWOBILLIONEYES en PortXL. Hij treedt ook geregeld met veel plezier op als spreker of gastdocent bij onder andere de Hogeschool Rotterdam, de Willem de Kooning Academie, De Hogeschool Den Haag, De Erasmus Universiteit en de Rijksuniversiteit van Groningen en diverse businessclubs.

Daarnaast is Bastiaan actief voor diverse maatschappelijk initiatieven zoals Startop en ZomerOndernemer waarin hij startende ondernemers helpt met het vormgeven van hun onderneming op het gebied van positionering, marketing en communicatiestrategie.


loading..